PRELEGENCI FERN 25
Ewa Andrzejewska


Ewa Andrzejewska
Od września 2024 roku jako dyrektor operacyjna odpowiedzialna jest za współtworzenie i realizację strategii Stowarzyszenia PINK oraz dalszy rozwój organizacji, w tym szerzenie dobrych praktyk ESG w branży nieruchomości komercyjnych.
Ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w branży nieruchomości. Przez kilkanaście lat związana była z wydawnictwem Eurobuild, gdzie jako redaktor naczelna odpowiadała m.in. za rozwój magazynu „Eurobuild CEE”, portalu internetowego oraz organizację wielu konferencji i innego typu wydarzeń branżowych. Przez ostatnie blisko cztery lata pełniła funkcję zastępczyni dyrektora generalnego Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Odpowiedzialna była m.in. za budowę wizerunku branży deweloperskiej i rozwój organizacji.
Ewa jest absolwentką Wydziału Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego.
Dominika Bagińska-Chyłek


Dominika Bagińska-Chyłek
Head of ESG w ROBYG S.A. i Vantage Development S.A., członkini Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia ESG, ekspertka „Climate Leadership” UNEP GRID w partnerstwie z UN Environment Programme, współautorka publikacji „ESG w praktyce. Przewodnik po ESG dla sektora MSP” Łukasiewicz – ITECH, członkini Network IQ™ Coach Community, trenerka Mozaiki Klimatycznej. W ROBYG i Vantage odpowiedzialna za realizację Strategii ESG, przygotowanie procesu zgodności z taksonomią, raportowanie zgodnie z ESRS, koordynacje działań dot. zrównoważonego rozwoju w obu Grupach, rozwój partnerstw.
Ponad 20 lat doświadczenia zawodowego w zakresie budowania i realizacji strategii, zarządzania zespołami, projektami biznesowymi i społecznymi, zarówno w firmach doradczych, jak i instytucjach publicznych.
dr inż. Dorota Bartosz


dr inż. Dorota Bartosz
Ponad 30 letnie doświadczenie naukowo-badawcze i dydaktyczne związane z szeroko rozumianą efektywnością energetyczną budynków zdobyte na Politechnice Śląskiej. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji zagranicznych i krajowych. Prelegentka wielu konferencji i seminariów organizowanych w kraju i za granicą.
W ramach zrównoważonego budownictwa szczególnie związana z tematyką procesu dekarbonizacji budownictwa, cyrkularnością, oceną energetyczną i aspektów środowiskowych budynków (Life Cycle Assessment, LCA). Odpowiedzialna za merytoryczne aspekty realizowanych przez PLGBC projektów krajowych i międzynarodowych. Ambasadorka transformacji energetycznej sektora budownictwa. Autorka i koordynatorka pierwszego polskiego certyfikatu dla budownictwa mieszkaniowego ZIELONY DOM. Zajmuje się również tematyką TAKSONOMII, adaptując ją do wytycznych pozwalających na ocenę inwestycji budowlanych w kontekście ich zgodności z wytycznymi taksonomii unijnej.
Anna Bączyk


Anna Bączyk
Od ponad trzech lat roku koordynuje prace związane z przygotowaniem i wdrażaniem strategii ESG i raportowania zrównoważonego rozwoju w Dom Development S.A. Wcześniej, w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, odpowiadała za zagadnienia klimatyczne, energetyczne, gospodarcze i GOZ. Posiada duże doświadczenie w zarządzaniu i prowadzeniu analiz na potrzeby przygotowania i realizacji projektów strategicznych. Kierowała pracami Krajowej Inteligentnej Specjalizacji „Gospodarka o obiegu zamkniętym”.
Absolwentka kierunku Geografia na Uniwersytecie Warszawskim, Gleboznawstwo i Kartografia Gleb w Instytucie Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa oraz Prawo Pomocy Publicznej w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Bojęć


Tomasz Bojęć
Architekt i strateg wizerunkowy. Przez wiele lat dziennikarz z doświadczeniem w prasie codziennej, lifestylowej i branżowej. Specjalista w obszarze wpływu ekonomii współdzielenia na rynek nieruchomości, w szczególności w przestrzeniach pracy i usług. Współzałożyciel ThinkCo, firmy specjalizującej się w analizowaniu rynku nieruchomości i tworzeniu strategii nowych inwestycji. Fundator Fundacji Rynku Najmu, organizacji powstałej w celu profesjonalizacji i tworzenia standardów najmu w Polsce.
Hubert Bukowski


Hubert Bukowski
Dyrektor ds. badań w Instytucie Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju. Ekonomista zajmujący się zrównoważonym rozwojem gospodarczym i transformacją cyrkularną. Interesuje się wdrażaniem rzeczywistych zmian w obszarach, w których pilność lub potencjał takich praktyk jest największy; w szczególności w budownictwie, sektorze energetycznym i biogospodarce. W tym celu prowadzi m.in. analizy i modelowanie ekonomiczne, badania wpływu regulacji, warsztaty i konsultacje, opracowywanie planów działania i studia przypadków. Kierował licznymi projektami w obszarze zarówno operacyjnego jak i strategicznego wdrażania gospodarki o obiegu zamkniętym. Wcześniej pracował w Narodowym Banku Polskim, gdzie zajmował się m.in. systemem podatkowym, funduszami unijnymi, innowacjami i infrastrukturą i ich efektywnością.
Katarzyna Chwalbińska-Kusek


Katarzyna Chwalbińska-Kusek
Katarzyna ma ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów związanych z ESG (Environmental, Social, Governance) i zrównoważonym rozwojem dla znanych międzynarodowych oraz lokalnych podmiotów. Od 2008 roku jest aktywnie zaangażowana w tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju opartych o strategie dekarbonizacji oraz budowanie wartości społecznej. W tym celu współpracuje z czołowymi międzynarodowymi organizacjami.
Posiada kompetencje w obszarze raportowania danych z obszarów ESG z wykorzystaniem międzynarodowych metodologii oraz celów zrównoważonego rozwoju (SDGs). Obecnie przygotowuje klientów do raportowania w ramach wytycznych określonych w Dyrektywie CSRD (ESRS). Specjalizuje się w kwantyfikowaniu wartości społecznej wypracowywanej przez firmy.
Partnerka, szefowa praktyki doradztw ds. ESG. Doradczyni zarządów firm, ekspertka komitetu ds. Nieruchomości Krajowej Izby Gospodarczej; przewodnicząca zespołu roboczego ds. opracowania wytycznych sektorowych do Taksonomii UE przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Wykładowczyni akademicka, trenerka biznesu.
Paweł Dziedzina


Paweł Dziedzina
Krzysztof Granatowicz


Krzysztof Granatowicz
Doświadczony architekt i urbanista z ponad 20-letnim doświadczeniem w projektowaniu, realizacji oraz zarządzaniu inwestycjami budowlanymi i urbanistycznymi. Absolwent Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Gdańskiej, specjalizujący się w planowaniu przestrzennym, projektowaniu obiektów kubaturowych oraz analizach urbanistycznych.
Od 2006 roku związany z NDI S.A., gdzie zdobywał doświadczenie jako inżynier budowy przy prestiżowych inwestycjach, m.in. przy przebudowie kamienic w Londynie (South Kensington) oraz budowie Złotej 44 w Warszawie. Następnie pracował przy projektach infrastrukturalnych, w tym przy budowie autostrady A1 oraz Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego jako architekt budowy.
W kolejnych latach specjalizował się w projektowaniu urbanistycznym i koncepcjach architektonicznych, realizując projekty Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) m.in. w Gdańsku, Warszawie. Pełnił również funkcję kierownika robót przy odbudowie warszawskiej Rotundy.
Od 2021 roku związany z NDI Development, gdzie zajmuje się analizami urbanistycznymi, chłonnością działek oraz optymalizacją projektów budowlanych.
Posiada uprawnienia architektoniczne oraz konstrukcyjno-budowlane, a także certyfikat BIM Modeler. Członek SARP. Pasjonuje się urbanistyką, architekturą i sztuką współczesną.
Piotr Grochowski


Piotr Grochowski
Architekt, urbanista. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Główny projektant Grupy Arche, założyciel pracowni GrochowskiArchitektura. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu hoteli i budynków mieszkalnych, w szczególności w rewitalizacji obiektów zabytkowych. Autor przebudowy Dworu Uphagena w Gdańsku i współautor projektu rewitalizacji Cukrowni Żnin. Indywidualnie i zespołowo laureat nagród w dziedzinie architektury i przestrzeni miejskich, m.in. Nagrody Roku SARP 2021 za projekt Cukrownia Żnin oraz European Property Awards za projekt Łochów Folwark. Nominowany do nagrody EU Mies Award 2022. Obecnie wraz z zespołem rozwija swoją pasję, projektując rewitalizację dawnej bazy lotniczej Luftwaffe w Mielnie oraz adaptację klasztoru franciszkanów we Wrocławiu.
Bartosz Guss


Bartosz Guss
Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 1999 roku. Od 2000 roku do 2024 roku był pracownikiem poznańskiego samorządu. Początkowo pełnił m.in. funkcję Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, by w latach 2018- 2024 objąć stanowisko Zastępcy Prezydenta miasta Poznania.
Od lipca br. rozpoczął karierę w Polskim Związku Firm Deweloperskich na stanowisku Dyrektora Generalnego.
Prywatnie uprawia triathlon oraz bieganie. Do jego pasji należy podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.
mgr inż. arch. Małgorzata Hendrich-Żugaj


mgr inż. arch. Małgorzata Hendrich-Żugaj
Małgorzata Hendrich-Żugaj ma ponad 20-letnie doświadczenie projektowe. Jej specjalizacją są budynki biurowe i mixed-use oraz proces ich komercjalizacji, a także mediacje w procesie inwestycyjnym.
Jest współautorką wielu projektów np. kompleksu biurowego City Forum i procesu certyfikacyjnego zakończonego przyznaniem Leed Gold v.4 obu budynkom założenia. Prowadziła także projekt rewitalizacji i rozbudowy willi objętej ochroną konserwatorską, która została zaadaptowana na obiekt biurowy. Obecnie prowadzi m.in. proces projektowy modernizacji i adaptacji obiektu do nowych funkcji.
Związana z pracownią architektoniczną SRDK Studio, która w 2024 roku przeprowadziła audyt ESG i rozpoczęła nieobowiązkowe raportowanie niefinansowe.
Jacek Janas


Jacek Janas
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej kierunku Organizacja i Zarządzanie. Ukończył studia podyplomowe o kierunku Zarządzania Logistycznego, Zarządzania Nieruchomościami i Studium Pedagogicznego. Posiada także dyplom Technika Elektronika i Technika Elektryka. Z zarządzaniem nieruchomościami związany od 1997 roku. Zarządzał budynkami biurowymi, centrami magazynowo - biurowymi oraz osiedlami mieszkaniowymi. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości, Członek założyciel Polskiego Towarzystwa Menagerów Logistyki, Biegły Sądowy w zakresie zarządzania nieruchomościami. Uczestnik wielu konferencji i kursów branżowych m.in. organizowanych przez amerykański instytut IREM.
Jacek Kisiel


Jacek Kisiel
Absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w samorządzie terytorialnym. Specjalizuje się w problematyce efektywności energetycznej, poprawy jakości powietrza, odnawialnych źródeł energii oraz polityki klimatycznej. Obecnie nadzoruje działania Miasta w zakresie miejskich dotacji ekologicznych, termomodernizacji budynków komunalnych oraz ograniczania zjawiska ubóstwa energetycznego.
dr Krzysztof Król


dr Krzysztof Król
Właściciel agencji Ultra Relations. Pasjonat kreowania wizerunku oraz wpływu społecznego. Doradca kilkunastu przedsiębiorstw na terenie całego kraju. Współpracuje z inwestorami rynku deweloperskiego, nieruchomości komercyjnych, architektami, licznymi firmami consultingowymi. W swoim doświadczeniu ma pracę jako wykładowca akademicki na Uniwersytecie Gdańskim i kilku prywatnych uczelniach. W 2009 roku uzyskał stopień naukowy doktora.
Agnieszka Krzekotowska


Agnieszka Krzekotowska
Agnieszka posiada ponad 18-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych. Jako dyrektorka Działu Asset Services kieruje zespołem około 130 doświadczonych specjalistów i zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych w Warszawie i 7 miastach regionalnych w Polsce, współpracując z około 40 klientami instytucjonalnymi z całego świata. Jest członkiem EMEA Executive Committee Property Management, gdzie wspólnie z ekspertami z Holandii, Finlandii i UK pracuje nad strategią i kierunkami rozwoju Property Management w Colliers. Na stanowisku Senior Partnerki jest dodatkowo odpowiedzialna za współtworzenie strategii firmy.
Agnieszka jest członkiem prestiżowej organizacji Royal Institution of Chartered Surveyors oraz absolwentką Leadership Academy for Poland. W 2020 r. została laureatką konkursu Top Woman in Real Estate w kategorii Asset & Property Management.
Katarzyna Lubaś


Katarzyna Lubaś
Katarzyna Lubaś od 2021 w ISS Facility Services objęła stanowisko Solution Managera, gdzie odpowiada za rozwój usług dla sektora biurowego. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie dla rynku nieruchomości w Polsce i regionie CEE. Przed dołączeniem do ISS przez sześć lat pełniła funkcję New Business i Marketing Coordinator dla Grupy Rynku Nieruchomości EY, gdzie była odpowiedzialna za działania z zakresu rozwoju biznesu, relacji z klientami, marketingu i PR oraz badania rynkowe. Wcześniej pracowała dla Mota Engil Real Estate , REAS (obecnie JLL) I AMRON.
Jest licencjonowaną pośredniczką i zarządcą nieruchomości.
Jakub Mazur


Jakub Mazur
Wiceprezydent Wrocławia, Prezydent METREX. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (dawniej Akademia Ekonomiczna) w latach 1995 - 2000 oraz Uniwersytetu Wrocławskiego na Wydziale Prawa i Administracji w latach 1997-2002. Uczestnik licznych szkoleń. 25 lat doświadczenia w biznesie: firmy z różnych sektorów gospodarki, korporacyjny i strategiczny konsulting, tworzenie spółek, w tym start-upów, przedsiębiorca i promotor. Z sukcesem wprowadzał podmioty gospodarcze na Giełdę Papierów Wartościowych.
Wiceprezydent Wrocławia od 2018 roku. Bezpośrednio nadzoruje Departament Strategii i Zrównoważonego Rozwoju. Przedstawiciel miasta w stowarzyszeniach i instytucjach krajowych oraz międzynarodowych. Odpowiedzialny za tworzenie oraz implementacje dokumentów strategicznych dla miasta, aglomeracji i regionu w perspektywie 2050 roku. Członek organizacji międzynarodowych, reprezentant miasta w kontaktach międzynarodowych.
Od 2021 roku Prezydent organizacji METREX – Sieci Europejskich Regionów i Obszarów Metropolitalnych. Członek Europejskiego Regionalnego Komitetu Wykonawczego (RexCom) ICLEI oraz Współprzewodniczący Zespołu ds. Ustroju Samorządu, Obszarów Miejskich i Metropolitalnych przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
Jakub Paduch


Jakub Paduch
Radca prawny, od 2019 r. współtworzył od podstaw Departament Ekologii i Klimatu Urzędu Miasta Łodzi, gdzie dziś jako p.o. Kierownika Oddziału ds. Polityki Klimatycznej w Wydziale Kształtowania Środowiska odpowiada przede wszystkim za strategię zielonej transformacji miasta i współpracę z biznesem przy realizacji projektów prośrodowiskowych w ramach Ekopaktu dla Łodzi. Prowadzący zajęcia z zakresu „Roli JST w polityce klimatycznej i energetycznej” na studiach podyplomowych MBA Zarządzania Polityką Energetyczną i Klimatyczną, realizowanych przez Studium Obywatelskie im. Pawła Adamowicza i Collegium Civitas. Samorządowiec – od trzech kadencji radny Ostrowa Wielkopolskiego, pracował również jako ekspert ds. zrównoważonego rozwoju w Wielkopolskim Funduszu Rozwoju, gdzie zajmował się tematyką ESG w sektorze MŚP.
Piotr Paśko


Piotr Paśko
Doradca podatkowy i partner w Zespole Nieruchomości MDDP. Ekspert w zakresie krajowych oraz transgranicznych projektów restrukturyzacyjnych. Posiada szerokie doświadczenie transakcyjne związane z nabywaniem i zbywaniem budynków biurowych, magazynów, budynków mieszkaniowych (w tym PRS), domów studenckich, pojedynczych działek oraz całych banków ziemi itp., a także rozbudowanych portfeli aktywów nieruchomościowych i platform inwestycyjnych. Doradza polskim i zagranicznym spółkom i grupom kapitałowym, deweloperom, inwestorom (w tym funduszom private equity), jak również osobom fizycznym (HNWI), w szczególności w zakresie planowania sukcesyjnego. Wspiera także podmioty z branży energii odnawialnej – deweloperów oraz krajowych i zagranicznych inwestorów posiadających w Polsce farmy wiatrowe i fotowoltaiczne (PV). Posiada szerokie doświadczenie w zakresie projektów due diligence w różnych sektorach gospodarki – przede wszystkim nieruchomościowym, ale również energii odnawialnej, FMCG, retail i TMT. Doradza w związku z płatnościami transgranicznymi w grupach swoich klientów – realizuje przeglądy podatkowe m.in. dotyczące warunku rzeczywistego właściciela i rzeczywistej działalności gospodarczej, uzyskuje opinie o stosowaniu preferencji itp. Członek Urban Land Institute. W 2021 oraz 2022 roku zdobywca tytułu “Highly Regarded” przyznawanego przez International Tax Review dziedzinie „Tax Transactional”.
Renata Piechutko


Renata Piechutko
Przedsiębiorczyni, ekspertka rynku nieruchomości, prezydentka Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości 2020-2024, członkini zarządu Europejskiej Rady Zawodów Nieruchomościowych (CEPI) 2020-2023. Aktywnie zaangażowana w rozwój standardów profesjonalizmu i etyki branży pośrednictwa w obrocie i zarządzania nieruchomościami. Propagatorka zrównoważonego rozwoju w branży nieruchomości. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wspiera i wdraża inicjatywy edukacyjne oraz promuje najlepsze praktyki obrotu i zarządzania nieruchomościami, przyczyniając się do podnoszenia jakości usług na rynku. Organizatorka szkoleń, wydarzeń branżowych i integracyjnych w środowisku, licznych konferencji, kongresów, debat. Autorka publikacji branżowych, propagujących profesjonalizm i wiedzę z zakresu rynku nieruchomości, prelegentka wielu konferencji, kongresów i spotkań branżowych, uczestniczka wywiadów tematycznych w prasie, telewizji i sieci, propagujących profesjonalizm branży.
Daniel Puchalski


Daniel Puchalski
Partner Zarządzający i współzałożyciel immo lab, immo lab leasing oraz PURE Hub – Polish Ukrainian Real Estate Hub.
Ekspert z prawie 20-letnim doświadczeniem na polskim rynku nieruchomości oraz 30-letnim doświadczeniem zawodowym. Przed założeniem immo lab, przez kilkanaście lat był związany z międzynarodowymi agencjami doradczymi. Najpierw w Colliers International, a potem w JLL stworzył i kierował działami gruntów inwestycyjnych. Następnie, jako Managing Partner w Knight Frank, bezpośrednio nadzorował nie tylko działy inwestycyjne, ale także reprezentacji właściciela oraz reprezentacji najemcy. Współpracował z ponad 200 inwestorami na rynku nieruchomości inwestycyjnych oraz deweloperami reprezentującymi wszystkie segmenty sektora real estate.
Jest również zaangażowany w projekty w zakresie PropTech, w czym pomagają mu kompetencje zdobyte na początku kariery zawodowej w branży telekomunikacyjnej i nowych technologii, gdzie tworzył zespoły sprzedaży w Polskiej Telefonii Cyfrowej (Era GSM/T Mobile), Netia Telekom oraz Comverse Technology.
W trakcie swojej kariery doradzał przy sprzedaży gruntów inwestycyjnych na terenie całej Polski o łącznej powierzchni ok. 50 mln mkw. i wartości ok. 5 mld PLN. Ponadto brał udział w sprzedaż spółek i nieruchomości inwestycyjnych za ok. 2 mld zł.
Marek Stasieńko


Marek Stasieńko
Zajmuje stanowisko Leasing & Asset Director i kieruje zespołem komercjalizującym powierzchnie biurowe i handlowe w projektach Skanska zlokalizowanych we Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu. Wraz ze swoim zespołem był odpowiedzialny za duże umowy leasingowe z takimi firmami jak BNY, Nokia, Credit Suisse, HP, UBS i Amrest we Wrocławiu; ABB, Shell Energy, Accenture w Krakowie; PwC i Capgemini w Katowicach; oraz Allegro, McKinsey i Rockwool w Poznaniu.
Marek Stasieńko jest związany ze Skanska od 2011 roku. Wcześniej pracował w międzynarodowych firmach doradczych (JLL, Savills i Knight Frank), gdzie zajmował się zintegrowanymi usługami zarządzania najmem portfelowym dla międzynarodowych klientów korporacyjnych, reprezentacją najemców i wynajmujących w negocjacjach najmu, a także w Asset Management - doradztwem dla największych europejskich funduszy inwestycyjnych, takich jak SEB Investment i DEKA Immobilien.
Od 2023 roku Marek jest również członkiem zespołu Skanska, który koncentruje się na wejściu do sektora najmu prywatnego.
Z branżą nieruchomości komercyjnych związany jest od ponad 18 lat.
Obszary specjalizacji:
- Regionalne rynki biurowe (Wrocław, Łódź, Poznań)
- Wynajem na rynkach regionalnych (jak wyżej)
- Koordynacja i zarządzanie zespołem
- Potrzeby najemców
- Współpraca z funduszami inwestycyjnymi
- Tworzenie i wdrażanie strategii leasingu i zarządzania aktywami, współpraca w ramach CEE (Europa Środkowa i Wschodnia)
- Sektor wynajmu prywatnego dla inwestorów instytucjonalnych
Aleksandra Stępniak


Aleksandra Stępniak
Od ponad 15 lat związana z tematami efektywności energetycznej, polityki klimatyczno-energetycznej, zrównoważonego rozwoju. W VELUX Polska odpowiedzialna za działania public affairs i relacje instytucjonalne, m.in. poprzez współpracę z sektorem publicznym, organizacjami branżowymi i innymi interesariuszami. Ekspertka i przewodnicząca zarządu Stowarzyszenia Fala Renowacji. Wcześniej przez niemal 7 lat konsultantka ds. efektywności energetycznej w Danfoss Poland. Przez wiele lat aktywnie działała również w obszarze NGO, współpracując z samorządami i przedstawicielami społeczności lokalnych. Autorka licznych artykułów i publikacji z obszaru efektywności energetycznej, zmian klimatu, ubóstwa energetycznego, transformacji energetycznej, dekarbonizacji sektora budynków i przemysłu.
Tomasz Stoga


Tomasz Stoga
Szczęśliwy mąż i ojciec, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego. W 1998 r. rozpoczął swoją karierę w branży deweloperskiej. W latach 2002-2011 był Prezesem Zarządu Inkom SA, następnie został Dyrektorem Oddziału Wrocław Dom Development SA. W 2012 r. objął stanowisko Prezesa Zarządu Profit Development SA, gdzie realizuje się obecnie, tworząc projekty komfortowe dla mieszkańców, bezpieczne i nowoczesne, a także dobrze wpisujące się w istniejącą tkankę miejską zarówno we Wrocławiu jak i Warszawie i Łodzi. Stawiając sobie za cel budowanie mieszkań i domów dla najbardziej wymagających klientów, zrealizował kilkadziesiąt inwestycji deweloperskich.
Od pięciu kadencji zasiada w Zarządzie Polskiego Związku Firm Deweloperskich, dwie kadencje w Radzie Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Prezes Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich we Wrocławiu. Aktualnie Wiceprezes PZFD.
Wykładowca na kierunku „Inwestycje w nieruchomości i działalność deweloperska” Studiów Deweloperskich na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Człowiek o niebanalnym poczuciu humoru i bardzo pozytywnym podejściu do życia. Miłośnik dobrej kuchni. Pasjonat podróży, odkrywania nowych miejsc oraz poznawania różnorodnych kultur.
Zaraża optymizmem, ceni rzetelność i inteligencję. Zdaje sobie sprawę, jak ważny jest wizerunek oraz reputacja firmy, na które trzeba ciężko pracować, kreując pozytywną kulturę organizacji, co bezpośrednio przekłada się na relacje z klientami i firmami współpracującymi.
Paweł Toński


Paweł Toński
Sylwia Uziębło-Kowalska


Sylwia Uziębło-Kowalska
Posiada doświadczenie w zakresie inwestycji przemysłowych (także typu greenfield) oraz obiektów infrastruktury liniowej. Pomaga klientom uzyskiwać niezbędne pozwolenia (budowlane i środowiskowe) oraz przygotowuje umowy (o roboty budowlane czy prace projektowe). Sylwia reprezentuje klientów w sporach wynikających z umów o roboty budowlane, doradzając także na etapie prób polubownego rozwiązania sporu.
Pomaga klientom zapewnić zgodność ich działań z przepisami z zakresu ochrony środowiska. Posiada duże doświadczenie w doradztwie dotyczącym gospodarowania odpadami, w tym w zakresie odpadów opakowaniowych i regulacji związanych z rozszerzoną odpowiedzialnością producenta. W swojej pracy Sylwia skupia się na regulacjach z zakresu zrównoważonego rozwoju, pomagając klientom opracowywać i wdrażać strategie ESG.
Posiada także doświadczenie w sporach arbitrażowych zainicjowanych na podstawie umów międzynarodowych o wzajemnym popieraniu i ochronie inwestycji.
Sylwia prowadzi projekty związane z elektromobilnością, skupiając się między innymi na wykorzystaniu wodoru w transporcie.
Paweł Wołejsza


Paweł Wołejsza
Architekt IARP, ponad 15 letnie doświadczenie zawodowe w branży projektowej. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, stypendia wyjazdowe do University of Detroit Mercy SoA oraz Stanford University School of Engineering. Aktualnie prowadzi własną pracownię projektową. Współautor kilku ekologicznych przewodników: grupy Eco Avengers która została powołana przez Polski Związek Firm Deweloperskich, kolejnego o projektowaniu budynków z myślą o ochronie ptaków wydanego przez przez stowarzyszenie PTA.com i PLGBC a także poradników projektu GOZ publikowanych przez OSBN. Autor artykułów dla Rzeczpospolitej Nieruchomości, Inmag, Lighthouse, Vademecum Dewelopera, Gazeta.pl i innych. W 2024 roku nagrodzony przez PLGBC główną nagrodą za najbardziej zrównoważony budynek jednorodzinny w Polsce.